Cara Buat Cili Kisar

Dah jimat masa tak perlu nak kena kisar setiap minggu. Assalamualaikum hai semua, harini dapur ibunda akan kongsikan resepi tortilla daging burger yang sedap tak. Cara buat cili kisar supaya sambal jadi sedap, boleh diguna untuk pelbagai masakan juga. Potong cili kering (buang biji) dan kupas bawang putih, cuci bersih.

cara buat cili kisar
Cara ringkas untuk membuat Cili Kisar / Cili Boh yang tahan lama dan

cara buat cili kisar. Cili kisar ni, mak mertua saya ajar. 1gunting cili kering dan rebuskan sehingga lembut. Daun adalah bagian ketiga yang memiliki ciri khas bawa tanaman bawang merah ini. Cili boh atau cili kisar adalah bahan masak yang wajib ada di dapur. Letakkan inti daging atas tortilla, salad, sos cili dan mayonis. Ini cara mak saya yang memang saya praktikkan.

Daun Adalah Bagian Ketiga Yang Memiliki Ciri Khas Bawa Tanaman Bawang Merah Ini.


Tak adalah semua biji masuk ke dalam blender. Jika anda mahu lebih sedap, goreng dahulu cili dan bawang putih, kemudian baru kisar. Kisar semua bahan sekali dengan kicap.

1 Sudu Besar Sos Tiram.


100 gm cili kering ; Cili boh atau cili kisar adalah bahan masak yang wajib ada di dapur. Letakkan inti daging atas tortilla, salad, sos cili dan mayonis.

Cili Kisar Ni, Mak Mertua Saya Ajar.


Namun, ada kalanya cili blend yang dibuat itu tidak tahan lama dan mudah rosak atau berkulat, walaupun disimpan di dalam peti sejuk. Saya kongsikan bagaimana cara nak buat stok cili kisar yang tahan 3 bulan tanpa bahan pengawet. Bagi anda yang sering mengalami masalah ini, kami.

1Gunting Cili Kering Dan Rebuskan Sehingga Lembut.


Wanita ni kongsi cara buat stok cili kisar pelbagai from www.keluarga.my. Click here for a written recipe in english: Assalamualaikum hai semua, harini dapur ibunda akan kongsikan resepi tortilla daging burger yang sedap tak.

Tapi Lepas Tahu Buat Stok Cili Kisar Ni Lagi Senang Nak Memasak.


Tak mudah berkulat seperti cili kisar yang dijual di pasaran. Cara mudah buat stok cili kisar cara orang ‘malas’ hari ini saya nak share cara membuat cili kisar. 3 biji bawang besar ;

Popular Posts

Gambar Zakar Lelaki Melayu

Struktur Gigi Tahun 3

Biodata Fattah Amin 2016

Bencana Alam Gempa Bumi

Dewan Serbaguna Presint 8

Things To Do In Klang Valley

Raf Yaakob Dan Isteri Bercerai

Mata Wang Arab Saudi

Jabatan Pengairan Dan Saliran Negeri Perak

My Eg Sdn Bhd